Friday, December 25, 2009

My true life story......hahahaha

Pepagi butew neh...ntah apew hangin aku..rasa cam wajin laks nak hupdate blog..tadik dok conference ngn dak2 RFC..tetibew ngah conf aku leh tetidow..bilew mangun tinggal aku sowang2 kt conf room tuh...adeh..menda aku nak story neh..aku da mati akal nak catat pew neh..tp wasew cam nak coret sumthin',..senok palo cicok kang aku neyh???

What shuld i start first heh?? sal life aku?? sal kja aku?? hmmmm...talking about life..sal umo..da x lama agik..aku dok kirew hari..i'm getting older in a 3 week mebe?? da nak senja daa kekdahnyew..tp blagak cam budak2 umo 2o an jewk..bilew laaa nak sedo neyh?? ntah..mebe sbb aku neh jenis happy go lucky kot..ngn sumew org aku kwan..kecik besar tua muda..sumew aku kwn..motto aku dr dulu msh lg aku berpegang..hidup ini makin indah bilew kitew ramai kwan kans?? aku xtaw sejauh mana kwan2 sukew kt aku..tp yg aku taw..aku mg suka n happy life aku skrg..

Sejak menjadik GAFIMMERS my life is getting happier than b4..yes GAFIMMERS adalah Kelab Penyokong Afiq Hakim Ahmad..yew budak kentang ittew...kerana diew lah kami sumew leh get together n rapat sbg satu keluarga yg besar utk jadik penyokang yg TEGAR lah jugak...x pernah terlintas lam pikiran aku utk ade a big pemeli like GAFIMMERS n RFC..we're very close like a big pemeli..adew plak pemeli membe like RFC..geng2 ronggeng yg mmg gilew sekepala n x hengat punyew..n wht best thing..kitew leh dpt katew sepakat utk wat menda yg samew...smpai ke JOHOR kekdahnyew..LAMOKES..LAMOKESWAS...laaa..waahhh..mmg besh..d besh moment ever...

Lau citew sal kt JOHOR jgn ckp laaa..ibu, ayah n adik AKIM..sgt2 laa sporting gilew..ibu seboleh2nyew x bg kami dok hotel n nak kna tido umah diew..lau x ibu majuk..so sweet ibu..bilew da dew kt umah ibu n ayah..x yah g manew2 bantai dok karok sumew...smpai lebam..mmg giler karok dak2 RFC neh..xtvt wajib kekdahnyew...i really luv uolss laaa..every minutes r d besh moments in my life...i luv uolss my RFC pemeli...

my RFC big pemeli ever...luv uolsss....


Ckp sal kja aku laks...heeesh...aku da brenti kja kt co. T..da lama aku berkhidmat sbg pekerja yg setiew jugak leh katewkan kt situ..almost 9 years i've been there..tup2 lam msew 1 hr aku leh wat decision utk resign kt ctue?? kenapa?? sejak dulu agik aku da kecik ht sgt ngn mgt T neh..yew laaa..aku sbg eksekutif payroll kt ctuew..tiap2 bulan aku yg dok process gaji org...nak kata aku neh bagus idok laaa...tp aku taw apa kerja aku..yg pntg tiap2 bulan sume org dpt gaji...tp mebe tahap kobodekan aku neh x berapa nak menjadik..so aku x leh nak truskan kerjaya aku sbg Eksekutif Tadbir kt situ kot...

Bayangkan aku da kja kt ctue selama 9 taun..towards d ends..gaji aku sama jugak ngn eksekutif baru kt situ..me like nothing kt ctuew!! trok sgt kew mutu keja aku heh?? well aku admit aku adew satu peel yg x leh nak blah aku nak citew..aku neh agak berangin skit bilew org wat hal ngn aku..so tiap2 bulan time wat gaji..mmg graf keberanginan aku menjadik2..lepas jewk gaji ok balik laa graf aku..leh gurau2 cam biasa ngn org..tuh laa aku..well aku neh manusia biasa yg mmg kurg n x sempurna...mungkin sbb tuh kot aku d transfer plak ke co M plak.

Masa aku d trasfer kt cnie...kja2 aku msh lg relate ngn keja sblm neh..wat HR jugak..tp sgt releks n x yah nak pkir pale balik lmbt..lau dulu mmg aku sentiasa balik lmbt utk siapkan kja n meet dateline..kdg2 lau aku MC pong..aku dtg kja..ujung minggu org cuti aku dtg kja..sbb nak siapkan kja kekdahnyew..tp nan hado..x dew org pandang...so d sbbkan kja aku mmg relaks kt cniew..so mmg ku adew msew nak bertenet suka suki ht aku..hahahhaha..adew org jeles agaknyew n x senang ngn apew yg aku buat..huhuhuhu..manusia neh mmg x pernah puas tgk kesenangan org..ntah lah..bla bla..mls nak leceh2..

Tup2 aku dpt kabar berita aku nak d transfer ke Miri..kononnyew kt sanew x ckp staf..kononnyew aku ingat na bekap kt sanew upenyew nak anto aku permanent kt sanew..mulew2 dpt brita tuh..tenang jewk aku..tp bilew balik kt tmpt aku...n aku sms ngn dak2 RFC..n bilew memikirkan yg aku mungkin x do pluang agik nak beronggeng bagai ngn korg..so adew gak yg call..aku menangis terduduk kt situ..semahu2nya aku nanes...msk toilet..x pat jugak ilang sedey..aku kua then aku ckp ngn my opis mate nak EL..

On d way balik umah ht aku sgt x senang...n menangis sajok..aku call adik aku..sapew2 yg aku rasa nak call..adeh..mmg havoc sungguh hr tuh..hr paling sedey skalik la idop aku..anak buah aku pon ckp..dorg da x mo da aku neh..so dorg carik reason anto aku ke sanew..mula2 aku x penah terpikir..tp bilew d pikir2 balik..hmmmm....ade jugak btulnyew...so aku mmg wat keputusan yg maha jitu utk resigned dr ctue...

Aku x mo pndang blakang da..so on d 4th Nov 2009..aku tender resignation aku ngn sebulan notis..Ramai gak laaa yg pujuk2 aku supaya pikir msk2 ....jgn ikut kehendak ht bagai..but sorry..aku nmpak jewk camneh..skali aku wat keputusan..n aku rasa aku amek keputusan yg maha btul utk diri aku sendrik..so aku tender resign,,so gudbye co M aka T...byk pengalaman aku blaja kt cniew..tp aku bukan minah bodek or kaki kipas utk trus stay ngn co camtuh..so ngn rasew kembang kuncup n banggew n x insap skt pon bilew aku resign kt ctue..Tp mmg agak sedey bilew last day aku kt situ my opismate yg agak rapat ngn aku wat farewell mkn2 kt kdai mamak kt bwah..jadik laa kans..mmg sgt sedey weikk..aku x sanggup nak hadapi saat ittew..sbb aku tau pasti aku nanes punyew..yes i cried a lot on that day...

~last moment wif my ex opis mate...gonna mish uolss~


So aku da jadik minah tanam buah anggur..seb beik..utk bulan nov aku still adew gaji agik..so leh laa kaver n tmpung idop aku yg compang camping neh..utk sebulan agik..tp alhamdulillah laaa..Allah telah aturkan yg terbaik utk aku...wpon lam tempoh aku xbekerja tuh..aku masih lg leh survive..n masih ckp lg laaa nak beronggeng bagai smpai ke JB lg kekdahnyew...best amat idop aku..aku try jugak apply byk kja...sungguh aku risau..sbb masih x de org panggil aku interview..sgt risau weikk...aku byk commitment n utang piutang nak kena settle tiap bulan..nak bayo keta..KK @ KH..byk agik...

But alhamdulillah..one day aku g interview satu tmpt kt KL..n ptg tuh jugak dorg call suro aku lapo dirik..at last smpai skang aku kja ngn tmpt baru...kt KL..utk d first step aku nmpak payah tp aku akan survive sbb aku nmpak potential kt cniew..utk aku ubah kehidupan aku d masa depan..insyallah..Allah sentiasa bersama aku..aku akan survive dulu..bak kata org bersusah duluk..smoga aku akan dapat capai impian aku mencarik prospek yg baik utk kehidupan aku d masew depan..chaiyok2 sally..u can do it..

Gitulah sebahagian cite benar kisah hidup aku..yg benar melainkan yg benar semata2..hahahahahha...doakan yg terbaik utk aku..insyallah....aku akan menjadik manusia yg lebih baik utk memperbaiki kehidupan aku d masa depan..

No comments:

Post a Comment