Wednesday, March 10, 2010

~Jumbo Gajah Biru~



~poster filem Jumbo Gajah Biru~

Isnin, 4 Mac 2010, aku berpeluang utk menonton Preview filem animasi Jumbo Gajah Biru @ tajuk asalnya Khan Kluay 2, yg d adaptasikan dr cerita rakyat Thailand..walaupun cerita ini berupa sambungan namun inilah filem animasi Thailand yg pertama diperkenalkan di pawagam Malaysia, apatah lagi dua selebriti AF yg terkenal yg juga merupakan bintang Kau & Aku, Akim dan Mila,.telah di beri kepercayaan untuk membuat alih suara filem ini ke dalam bahasa Malaysia.Oleh itu pd hr yg sama, Akim dan Mila pun turut serta untuk menonton preview filem animasi Jumbo Gajah Biru ini., dan pada masa yg sama satu sidang media juga turut di adakan untuk filem ini.


Sinopsis :

Setelah berjaya dalam pertempuran gajah terhebat, Jumbo si gagah berani dilantik menjadi gajah diraja bagi Raja Naresuan yang hebat. Jumbo walau bagaimanapun perlu mengambil keputusan yang sukar yang mungkin mengancam nyawa keluarganya. Isterinya yang tercinta Luna; menyimpan rahsianya tersendiri. Luna sedang hamil dan berhasrat untuk pulang ke kampung halamannya iaitu Kampung Hin How untuk melahirkan bayinya.

Malang tanpa diduga, Kampung Hin How diserang oleh gerombolan musuh Hongsawadee dan menawan semua penduduk kampung termasuk ahli keluarga Jumbo. Kini, Jumbo harus membuat pilihan samada menyelamatkan keluarga tersayang atau berjuang demi negara tercinta yang mungkin bermaksud kehilangan keluarga tersayang untuk selamanya.


Komen aku tentang filem ini;

Citer neh mmg best gilew, sesuai utk ditonton semua lapisan masyarakat x kira bangsa @ agama, peringkat umur kanak2 dan jugak dewasa..Sbb aku rasa, rugi law x tgk..sbb aku sendirik puwn rasa nak lg skalik citew neh,…Ada byk unsur2 lawak jenaka lam citew neh ngn watak2 anak gajah yg comey dan klaka..Antara watak2 yg comey ittew, Leah n Barron (anak2 Jumbo),Sonji, Kopa, Duidui, n bbrp watak g aku da lupa, n x lupa juga watak Jumbo dan Luna…Bg aku citew neh mmg best..Ada kisah cinta, suka duka, tawa dan tangis serta pengorbanan…So, jom ramai2 tgk filem neh..Aku pon cam nak ajak anak buah aku, si adib tgk citew neh…

Best moment sbb dpt nonton citew neh ngn ahli pemeli gafimmers yg lain…n soltan puwn adew…so da moment jadik lg besh..so neh ade pic2 ngn gafimmers n soltan… Rasanya nnt akan adew lg sessi tgk wayang citew neh ngn gafimmers, tp kali neh kna bayo laaaa…mebe lam 19hb Mac kot...so jom lew ramai2…



~Akim dan Mila mase sidang akhbar~


~akim~






~wajah-wajah ceria akim ketika ngah sain otograf~



~sebahagian dr gafimmers yg hadir~



~sempat bergambar ngn akim n gafimmers yg lain~

No comments:

Post a Comment