Thursday, April 8, 2010

~Geng Jenglot Larut Malam (GJLM) ke Cameron dan Banting~

Last week was a fantastic moment again with my sista n brother...Ntah mana dtg semangat, kami well mmg kitaorg mmg terkenal ngn kja2 gilew n yg mmg x tercapai akal pong..Mulanya aku x terjebak pon ngn GJLM neh..tp ujung minggu kan kekdahnya..smpai adik aku pong da taw apew xtvt aku law hr jumaat mlm sabtu..ptg jumaat mst dia tnye aku..'ko ada g mana2 x ujung minggu neh...aku ngn konpidennya jwp..ada r..nak kua ngn dak2 tuh...mmuahahahhahahhaha..gilew kan..hmpir setiap kali ujung minggu kami kua..nak kata byk duit x laaa jugak..xtvt makang2 mmg wajib..n kami limitkan xtvt yg leh save bajet utk org2 cam aku yg x do wet..sbb x do kja...

So let me story ngn GJLM neh..ade 4 geng jenglot yg paling tegar n camne dorg leh terjebak ngn GJLM..mereka adalah sepertimana berikut :-



~3 jenglot jate, abe kilat, lemak n adek gaung @ KLG~



~ahkak tuttttttt~



~lengkap 1 set geng jenglot larut malam yg sgt2 tegar~


Mula2 aku gelarkan dowang geng jenglot malam hari..x besh kunun..so d tuka kpd geng jenglot larut malam..tercetusnya idea GJLM neh d sbbkan ade ssorg yg nak ssgt g puncak genting nun..which aku rasa aku taw sapa..agaknya lah kan..so menjadik laaa..wpong ade kisah2 di sebalik tabir..aku malas nak citew..utk kisah2 lanjut sila refer kpd blog abg lemak ngn abg kilat so dorg lg arif lg bijaksana ngn apa yg telah terjadi..aku ngn bbrp yg lain..hanya juin lepas2 tuh ajew...

So mcm mana aku leh terjebak ngn dorg neh?? cerita pon bermula..biasa laa..jumaat mlm sabtu..aku da sms dorg..aku nak juin jugak ronggeng jugak..niwey..nak share gud news..alhamdulillah sgt2 sbb aku baru jek pat kja awl bulan hr tuh..yeay....smbung alek..so ptg tuh..lepas g umah lara..neik keta lara..kitaorg pn janji nk jumpa kt KLCC kunun2..da sms si gaung dia ckp kt KLCC..so bila smpai kt KLCC tnye dorg..skalik dorg ckp kt tmpt F1..aku ngn lara sudah agak BENGANG sbb bayangkan baru jek parking nak kna kua balik..consult punya consult..kitaorg decide nak jumpa kt kg baru..sbb perut kami berdua pon udah lapo..kepingin nak mkn bubur nasi..so kami berdua pon bergerak ke sana..n order laaa apa yg kami kepingin tuh..x lama lepas tuh KLG dtg ngn adik tecik n dorg pon mkn jugak..taw lapo yewk..tetibew ado sore sumbang ckp..jom g cameron..mak aiii..dorg neh agak2 r..tp ye..mmg btul..mmg kitaorg nak g cameron..gilew laaa dorg neh..

Setelah kata sepakat telah d capai..kami pon mmg bersetuju lebih2 lg adek gaung..tersgt laaa happy dpt g ke cameron..Sbb tuh kt umah ptg tuh aku rasa nak bwak baju extra in case x balik leh tido umah lara..upenya..mmg instict aku btul..nk g berjalan ke cameron kekdahnyew..so sblm pg sana..kitaorg tunggu kt umah lara..sementara menunggu adik tecik g amek adik dia si Nisa tecik balik kja..tunggu punya tunggu..upenye pujah pon dtg..ngn adik dia skalik..d hangkut nya jugak adik dia..besoknye nak koje tuh..wah makin besh neh..sblm tuh ingat nk neik satu keta jewk..tp bila makin ramai yg juin..so terpaksalah bwak 2 keta..aku mulanya agak keberatan nak bwak keta aku..sbb siangnya keta aku da wat hal x mo hidup n ngn keadaan tayar kak DAH aku yg x berapa sihat tuh..tp aku tawakal jewk..so bermulalah journey kami ke cameron..

Aku drive slow2 jek..smpai kt R & R Tapah kot..kami stop jap utk brenti solat n truskan perjalanan...slow2 kami drive..akhirnya kami smpai ke tol Simpang Pulai...n dr sana kita akn carik d manakah Cameron tuh...pusing punyalah pusing...akhirnya jumpa jugak jalan nak ke sana..d sbbkan si gaung nak drive aku kasik jek dia drive...minyak keta aku masih lg tinggal 2 takak.. which aku rasa masih ckp utk smpai ke destinasi..n which aku rasa..dr tmpt kami tuh..x lah jawh sgt..namun...mak aiiiiiiiiii...gilew jauh...n minyak makin ke atas kami naik..minyak da makin kurg n d hmpir nk abis..so..aku sgt nk puji pd adik gaung sbb kira leh selamatkan keadaan laaa...cian kt adik gaung..sakit n nak patah pinggang sbb kna bwak slow n menten supaya minyak ckp smpai ke destinasi..ngn ngantuk lg...cayunk kt adik gaung., pat gaji akak bunje keh...akhirnya..smpai jugak kami ke tmpt yg ada stesen minyak iaitu di Brinchang...lebih kurg kol 6 lebih kot..kami smpai n solat serta isi minyak..lega sgt2...utk makluman sumew..kami sumew x mandi..sbb pg sana sehelai sepinggang sajok..so imejin laa kan...

Lepas solat n isi minyak, kami sumew pon wasew lapo n nak langsaikan perut kami yg kelaparan laa pulak..so kami mkn kt medan selera tuh...ada yg nk mkn roti canai, lontong laa.nasi lemak..lepas masing2 kenyang..kami pon carik tmpt utk bergebang..turun balik ke bwah...carik punya carik..kami smpai ke taman rama2..kt hotel equetorial yg mmg santeq tmpt dia..tn roses centre..best gilew..mmg cameron terkenal ngn tmpt2 yg cantik2 n best..pastu kami g paso utk carik stroberi, beli mungew ros (thnx abg lemak) n mkn cendawan gorang n kim chan...best mkn berebut2 ngn dorg..pastuh kami g plak ke cactus garden..gebang punya gebang..kami pon g solat jamak zohor n asar...pastuh kami g tmpt yg ada stroberi garden..then kami decide nak balik..on d way nak balik..aku da x tahan sbb penat n nantuk..so lara yg drive..lara ngn drift nyew..on d way nk turun balik..kami nmpak keta exciden dan terbalik..adeh..takut pon adew..n then lara pon x tahan..ngntuk..so songo amek alih drive keta aku..keta pujah..adek gaung yg bwak..adek gaung ngn songo mmg driver yg terbaik laaa..utk misi kami kali neh..

Bila da smpai ke Ipoh town..tetibew kami pon terpikir da alang2 smpai kt Ipoh baik g sepraiskan si pykaro kt Sri Iskandar..sian dia x pat juin nak ronggeng kami..so songo pon call sajew nak main2kan pyka..dia ckp nak amek pyka..tp kunun2 kt KL xpa g taw dia yg kami kt Ipoh...punya laaa excited budak tuh..so smpai kami kt Sri Iskandar..dia mmg tekojut n exsaited...n mmg x cayew...ngn kja gilew kami..dpt jugak kami smpai d sana..hehehhehehhe..then kami decide bwak dia kua n lepak kt mamak depan UiTM tuh jewk..mkn..borak..tetibew ramai plak manusia kt kdai mamak tuh...rupanya dorg tgk bola..mkn smpai kenyang..then anta balik pyka ke Sri Iskandar alek..nak nanes dak uh sbb terharu n terpaksa berpisah...so kami pon meneruskan perjalanan utk pulang ke KL..on d way alek KL..aku ngn keta pujah dah terpisah..tp berpandukan GPS semang berjaya jugak kua ke hiway n menuju ke KL...

Kt hiway..si songok call nak stop kt R & R mana2 n n kami pon nak solat skalik..cian lara penat giler agaknya..smpai tido manjang..aku pon ala2 penat da nak drive..adek gaung masih lg menteng drive dr Sri Iskandar tadik..aku suro semang sms songok ckp aku da mngntuk bangat n x mampu nak drive,..so stop kjap..suroh songo drive..bila songo da drive...aku pon trus tido xpa sedo apa2..tiba2 songo stop kt mana ntah..dia ckp tayar keta aku kua api,...ishhhhh...tp lam keadaan mamai n ngntuk bagai..aku cam x dgr2 camtuh..the songo ckp drive slow2 smpai ke KL..n smpai lah kami ke umah lara..smpai umah lara..n masing2 nak alek umah sbb da penat sgt2..si songo n adek gaung x bg aku balik..sbb keadaan tayar kereta yg berapi, bergegor n aku yg mengantuk..tp aku nak balik jugak..huhuhuhuhuhu..akhirnya smpai umah...tidoooooooo

Cite x abis ag..tu satu babak..neh babak lain plak....ahad pg..aku ingat nk g anto keta kt kdai..tp kdai tutup..pastuh dorg ckp nk jumpa hannan, amalina, yati n aryn kt midvelli n ptg tuh nak g umah nana mkn nasi ambang..So tgh hari ahad tuh..aku drive slow2 ke umah lara n sblm tuh, kami mkn dulu kt pak ali cafe ngn cik mas canteq,..tp mas x pat juin..sbb dia nak ke genting lepas mkn tuh...then pas solat zohor hannan dtg amek kami..so bergebang lg kami kt midvelli..mkn sushi..beli2 brg mekap..then lara bunje mkn aiskrim n bubur pulut itam kt fudcort..tq lara sbb bunjew..smpai laaa da pukul 6 lebih...nak g umah nana plak neh kt banting nk makang nasi ambang smbil nonton ABP...ye lah impian nk tgk ABP x kesampaian sbb tiket x do..

So lepas solat isyak..kami pon trus ke umah nana di banting melalui hiway ELITE...berpandukan peta yg nana bg..akhirnya smpai jugak kami kt umah nana..wpong kami da terlepas part opening ABP..hanya dpt dgr kt radio Hot FM jewk..carik2 punya carik..akhirnya smpai jugak kami umah nana...kami dihidangkan ngn nasi ambang..n sup ikan merah..waduh sedap bangat seyh....smbil tunggu turn soltan Afiq Hakim kami utk perform..dak2 KLG da x sabo..makan trus..kami2 yg tino neh jah..masih gegeh tunggu soltan perform..baru laaa kami mkn..hahhahahahhahaha...mmg best gilew pat mkn ramai2 camtuh..first time aku pat peluang mkn camneh..n mmg meriah upenya...mkn punya mkn smbil tgk ABP..then it's time utk kami pulang ke rumah...

Dorg wat plan gilew agik..nana da gigil nak juin...nak ke genting lg...adeh budak2 neh biar benar..pening aku..tp aku terpaksa surrender n terpaksa menolak..bdorg terpaksa anta aku kt umah lara..sbb aku tinggal keta kt umah lara..bila memikirkan sok nya nak kja..n aku kan baru msk kja kt situ..kalau ikut ht aku..mmg nak iktu sgt..dorg mmg laaa vuley sgt..ade yg x do koje..ade yg amek cuti..ade yg stat kja tgh hari..so tinggal aku sorg jek yg x pat juin dorg..adek gaung bukan main ag pujuk aku..tp aku x dapek nk ikut..wpong d ht nak ssgt..tup tup aku dgr dorg x jd g genting..tp ke Broga Hills..ok laa gak..da tgk gamba2 dorg..neik jeles aku sbb x pat juin...tp xpew..next time leh juin ag...

So it was a wonderful moment again..aku rasa bila ngn dorg neh..mmg every moment yg tercipta mmg indah..n kami sume mmg gembira sgt..to all my bro n sista nabel, rosman, lara, pujah,nisa,adek, aryn, yati, hannan n amalina..thnx for being part of my pemeli..even kita bukan adik beradik..namun bonding yg tercipta antara kita..hnya kita saja yg dpt merasakannya..thnx to uolsss..isnyallah..ujung minggu neh..kita berjenglot agik k n wat kja2 gilew camneh plak agik..I luv uolsss sumew..n thnx for everything....

No comments:

Post a Comment