Sunday, August 30, 2009

Salam Ramadhan Al-Mubarak


Salam....


Da hampir nak masuk sebulan aku x update blog..maklum la..bz,.x der idea pong dew...org nak wat blog aku pong nak berblog...nan hado jek..tp x per laaa...hari neh da masuk hari ke 9 umat islam berpuasa..pejam celik pejam celik kejap jek kans...mase berlalu begitu pantas...alhamdulillah, taun neh aku cuba utk buat solat tarawikh..wpon bukan d surau or masjid..namun aku cuba buat kt umah...xtvt harian aku utk bulan pose neh..bulan pose leh balik awl skit, kol 4.30...so pas kja balik umah...adik aku msk aku cuma tolong2 skit jek...lepas buka pose..n solat isyak n tarawikh aku akn meng on9 kan dirik aku layan kt blog aishkim, FB, forum cari n youtube..xtvt aku tiap mlm...skang aku da leh sesuaikan diri...tido lmbt skit x der laa ngntuk lau g kja...tp mse mula2 jinakkan dirik ngn tenet memalam neh..mak aiii...tiap2 hr aku tersengguk2 cium keyboard...skang da ok skit laaa....


Lau nak d ingat bulan ramadhann neh, saban hari, saban tahun..lain cerita lain kenangan..namun sume tu da jadik kenangan sebahagian dr hidup kiter...bila ingatkan bulan ramadhan neh...aku masih teringat bezanya berpuasa mase kecik2 dulu jika nak d bandingkan ngn skrg...dulu der arwah mak ngn ayah ...skang raya tanpa dorg d sisi..terasa lain ssgt suasana..namun kata org hidup mesti d teruskan..apa yg penting kita sentiasa doakan org2 yang kita sayang..terutama ibu dan bapa kita serta adik beradik kita yang telah pergi buat selamanya...


Sempena ramadhan yang mulia ini, ku ingin memohon maaf zahir dan batin buat kengkwan sume andai ada tersilap kata dan bicara yg bisa menyentuh ht kengkwan sume..ku hanyalah manusia biasa yg seringkali melakukan kesilapan...Salam Ramadhan buat semua, dan Salam Lebaran yg bakal tiba x lama lg..pasti kan tiba...insyallah..aku sayang kawan2 sume...adik2, kakak2, abg2..dan kawan2...salam sayang buat semua....




No comments:

Post a Comment