Tuesday, April 5, 2011

Belasungkawa ~ Qistina Afiqah bt Mohamed


Qistina Afiqah bt Mohamed.. Seorang gadis kecil yg comel.. Si kecil ini sgt kuat dan tabah untuk melawan penyakit tumor otak, sehingga mampu bertahan utk hampir 2 tahun lamanya.. Namun, kuasa Allah tiada siapa dpt menghalang.. Allah lebih sayangkan dia.. Pd tanggal 4 April 2011 (04.04.11) , dia telah pergi buat selama2 nya. menyahut seruan Ilahi dan kembali kpd pencipta-Nya.. pd usia 9 tahun, aku sgt mengagumi ketabahan dan kekuatan Tina utk melawan penyakit ini, dan menjalani hampir lebih 30 kali kimoterapi..

Dia adalah sepupu kpd penyanyi pujaan ramai, yg juga ku anggap spt adikku sndiri, Akim Ahmad.. dr kerana dialah.. ukhuwah yg tercipta bla dpt mengenali keluarga Tina spt Ciklin, Cik Ayeng, Danial, Norish dan Danial.. aku msh ingat lagi mse pertama kali bertemu ngn Tina, first time lepas dia menjalani operation utk tumor itu.. kami ramai2 melawat dia kt umah ciklin.. Dia mmg budak yg sgt comel, peramah, suka bercakap.. n mmg sgt suka tgk dia gelak..


Ade bbrp kali jugak aku sempat melawat Tina kt rumah ciklin dan jugak kt hospital..bilamana dia kna menjalani rawatan.. siyes.. Tina sgt tabah.. sgt2 tabah.. dia hanya gadis kecil, yg sentiasa tersenyum..bila tnye Tina ok x?? Dia jwp.. I'm ok.. sambil tersenyum.. tuh laa pengalaman dgn Tina.. mse first time jmpa dia.. aku ade kasi dia toys.. Mr. Froggie namanya.. suka sgt bla dia dpt tuh.. mbe dia rasa sgt happy bla tgk ramai org dtg melawat dia..


Tp, da sekian lama, aku xberkesempatan utk melawat dia.. ade gak plan bbrp kali asek x jd.. hr tuh TJ pergi melawat dia pon aku x smpt join sbb mse tuh aku ade kt Penang kot.. mmg ralat ssgt, sbb xpat jmpa dia.. Tp td, sebelum dikebumikan, aku smpt ketemu dia.. sblm dikafankan aku sempat mengucup dia buat kali terakhir.. siyes.. mse tuh aku xdpt menahan air mata bila melihat sekujur tubuh kecil itu sudah pergi jauh.. dan xkan bersama kta lg buat selamanya.. Aku dpt melihat insan2 yg menyayanginya turut bersedih di atas pemergian Tina..


Aku sgt kagum dgn Ciklin dan Cik Ayeng.. mungkin telah lama mereka redha utk merelakan Tina pergi.. cuma ketentuan masa shj yg menentukan.. Sesungguhnya dr Allah kta dtg, pasti kpd Dia kta kan kembali.. Tina adalah insan2 terpilih yg menjadi kesayangan Dia, utk bersemadi dgn aman di sana.. Buat Tina sayang.. Tina adalah org yg paling kuat tabah pernah aunty Sally jmpa.. pasti ku kn merindui gelak tawa dia..senyuman dia.. Damailah Tina di sana, dan selayaknya Tina adalah penghuni syurga yg tidak di hisab amalanmu krn Tina masih kecil.. Y_Y



~Al-Fatihah~


No comments:

Post a Comment