Tuesday, June 14, 2011

~ Lama X Update ~

Lama bebeno x hupdate blog... Nk kata lama x la lama puwn... Last update mse Qistina passed away 2 month ago... Rasa cam dia masih ada lg.. Al - Fatihah utk Qistina.. damailah Tina di sana!! Skrg neh.. aku masih lg bekerja kt Pesaka neh.. Da msk setahun lebih da... Mula2 cam ok.. But until now.. I could'nt get my satisfaction to do my job.. Keja aku jaga payroll.. So 15th onwards i will getting bz.. Mse tuh.. graf aku pong mula laaa mencacak 360' .. hahahahaha.. xder laaa... ilek2 jek... Aku xtaw mana yg silap.. Aku akn selalu comparekan d environment kt sini ngn previous co. yg aku kja dulu.. In terms of collegue aku no problem.. we can get along.. Alhamdulillah.. aku rasa dorg leh accept aku kt sini.. da setahun lebey kowt!!


Kalo dulu.. aku xkisah puwn dtg kja awl..opis lama kt Pusat Bandar Damansara.. kol 7.30 pg aku da terpacak kt sane.. d reason why.. sbb kalo smpai lmbt xder parking or kna park kt basement kt bwah skali... N aku xkisah puwn, balik lmbt n kna dtg keja mse weekend to settle my work n meet deadlines.. Tp kt sini.. d situation is different.. Msk opis kol 9.. kalo x kol lg 2-3 minit kol 9.. selagi tu lah aku xkua umah.. Maklong la..umah dekat jah.. 2-3 minit da smpai.. So aku akn kua umah kol 8.55 ke.. or law nk g cari bekfes..kua laa kol 8.30 lebih.. Balik plak.. Kol 6.00pm aku da terpacak utk punch out.. Kdg2 rasa bersalah sbb balik awl.. tp kdg2 aku pk alek..ade aku kesah.. Huhuhuhu..


Aku pk..aku ade chemistry ngn bos baru aku.. bkn bos beso.. my superior bos larh.. Tp kali neh pon sama.. she was so.... xtaw nk classify apew.. U're the boss n u should know wht is your responsibility n wht to do ngn ur staff.. But if u r there, just like a copy cat.. just receive instructions from ur superior to ask me to do it.. even sblm neh xde uolss.. I directly receive an instruction from him puwn.. N I lost respect dgn dia.. bila sume kja2 dia main nak pass even weolss know yg tuh is supposed to be ur job.. So apa yg dia buat?? Bersembang n gelak2...satu hari pon xpe... tiap kali cari dia kt tmpt duduk asek xde.. N suka sgt kalo wat kja lua neh... Aku mmg sgt2 hangin dgn dia... Tiap2 pg asek bikin my blood go upstairs... N aku selalu menghadapi masalah utk phm apa instruction dia.. The boss suro lain... tp yg ko suro lain.. Ade satu hr, aku cuti terpaksa dtg opis to fullfill her instructions to prepare all the related documents, tp sebenonya menda lain yg boss tuh mintak...


Haku sesungguhnya naik hangen btol... Bersabo jek laaaa... wpong tahap letupang tuh... adoyaiiiiiii... Smpai ade satu tahap... Aku leh kata 'derhaka' n melawan.. N lepas tuh aku da xleh nk sabar.. Aku turun solat n baca yaasin baru aku leh rileks.. Skrg neh..aku try nk wat xtaw..wpong aku tahu..aku neh mmg xleh compromise ngn org yg camneh.. So aku slow2 cari opportunity lain.. dpt better offer... Aku puwn chalo laa!! Pg td puwn dia bikin aku naik hangin lg.. So kja kt sini mmg wat aku berangin jewk... Aku bkn nk create story.. sume org menceritakan menda yg sama... So faham2 jek laaa kan...


K.. da xmo citew sal koje daaa... uhuuhuhu.. sal my life lak laaa kan... So skrg em bz jewk.. every weekend ade jewk xtvt...cam biasa laaa... ngn kunsert Jom Heboh..sbb ade si kentang kn.. last week sibuk ngn Konsert Cornetto.. n before that ngn rakaman Konsert Kenangan AFNIL.. sibuk noksss... wakakkakakkaka... bila ntah aku nak alek kg neh.. lama bebeno daa xalek kg.. last balik mse sedara aku kaweng... huhuhu.. bz ngalahkan artis... xpe laaa org nk ckp ape puwn.. Aku mmg penyokong tegar si Akim Ahmad.. so sedaya upaya aku akan cuba sokong n sapot dia semampu aku... org nk ckp aku neh da cm xde life asek Akim, Akim, Akim jek.. so what.. selagi aku masih bujang.. n xterikat ngn apa2, so this is my time utk appreciate life aku.. Setiap org ade cara masing2.. so dgn cara neh leh buat aku happy.. so proceed jek larh.. Aku da xkisah org nk ckp apa.. Yg pntg aku taw apa yg aku buat.. N x nyusahkan sesapa puwn kn!!!

Lately neh amat jarang klua ngn The Jengs... masing2 bz kowt.. n mungkin tahap nk beronggeng dah makin kurang...but still we keep in touch.. They are still my lovely family yg aku xleh dpt kt mana2.. syg korg yaamats.. Even kta jarang jmpa.. tp we're still keep in touch through phone.. fb n twitter kn... aku mmg addicted btol ngn twitter skrg.. da reach 17k tweets da xpa aku sadari.. wakakkakakka.. killer tol... Last week Akademi Fantasia dah melabuhkan tirainya utk selamanya... Sgt2 sedey... sbb AF is the most reality TV yg aku paling suka utk nonton... n kerana AF aku dpt kwan2 n pemeli like I have now!! Hope ukhuwah yg terjalin antara aku dan mereka kn berpanjangan...insyallah...


Neh da bulan june... lg 2 bulan da nak pose n berhari raya.. terlalu pantas masa berlalu.... N tahun neh pon da msk setengah tahun... i'm still d same sally yg korg kenal.. yg klaka, happy go lucky.. n i'm trying to make others happy cuz i'm a forgiven person... tp ade gak lam forgiven tuh.. yg xdo chemistry tuh..xdapek nk nolong.. huduh sungguh perangai aku neh.. kalo ngn org2 camneh... aku jd ignorance laaa pulok..btul ke ayat aku neh... well i'm not a perfect person..sometimes kata2 aku buat org terguris... aku x reti nk ckp selindung2.. aku leh simpan.. n aku neh plak sorg yg sensitip.. selagi aku leh simpan..aku simpan..tp jgn smpai xleh nk kawal n aku become fragile..mse tuh... klua laaa apa yg x sedap d dgr kn.. Selama neh aku cuba ikut rentak org jek.. wpon mungkin org xleh nk trima rentak aku... again.. i'm still sally yg byk sgt2 kekurangan... n aku hanya hamba Allah yg kerdil... stop dulu utk kali neh... ~wasalam~

No comments:

Post a Comment