Wednesday, July 20, 2011

~Masuk TV?? Glemer Heh... ~


As salam.. hoyeah.. hr neh aku gagahkn dirik jugak utk hupdate blog aku yg da nk stat bersawang..tp xsmpt bersawang aku da bertindak dulu.. Hihihihihi.. nk hupdate sal aku masuk TV mse rakaman Kemuncak Hey Hazama awl bulan hr tuh.. dah lama puwn..tp neh haaa baru jek tergerak ht nk hupdate.. Again lam blog aku kali neh...psl si kentang dodol Akim Ahmad.. ade nama baru aku kasik.. hasil persetujuan dan perbincangan ngn Nix , heroin si dodol kentang utk filem terbaru dorg , Hoore! Hoore.. so terciptalah nama si dodol kentang... sal Hoorey! Hoorey! tuh later2 larh kalo ade cite aku cite... skrg neh xdo material agik nk cite lebih2..

Hehehehehe.. sajew2 laaa aku nk menggedik nk cite sal aku msk TV utk rancangan Kemuncak Hey Hazama..awl bulan lalu.. wpon cite neh da basi..tp saje laaa aku nk share stori mori ngn korg.. leh kn.. xkn xleh kowt!! Cmne nk setat story neh heh?? Siyesly xtercapai di akalku pong yg aku akan kua TV sbb si dak kentang dodol neh.. N I really never expected dia akan turun bwah n heret aku naik kt ateh stage tuh.. But I have to admit that, dgn si kentang dodol neh..anything could happen.. n itulah yg telah terjadi pd aku .. da bbrp kali dia da heret aku n ajak aku neik stage.. setakat neh kt stage Jom Heboh Ganu, kt Konsert Hotlink Kuantan..

At first, mse mula2 dia nyanyi lagu JANJI mse rakaman Kemuncak Hey Hazama hr tuh.. aku tahu mmg da stail dia akan turun dr stage n heret sape2 saje yg dia suka.. so kali neh, aku ingat dia turun stage n trus ke blakang, utk ajak si tecik Afrina neik stage.. tp tiba2 aku terdengar org ckp 'sini lah kak sally'.. so aku xder choice... sbb aku berada dlm kandang area stage mse tuh.. nk xnk.. n kata penyokong tegar kn.. so aku hulurkanlah tgn n dia bwak aku smpai atas stage.. adoyai, siksa sungguh rasanya..dok ateh stage tuh.. aku terasa segan n malu yaamats...wpong aku sebenonya xder laa rasa mcm tuh sepatutnya sblm tuh.. Aku xtaw mana aku nk sorok muka.. sbb aku tahu rakaman neh akan kua TV..

So wht happen ateh stage tuh.. oleh sbb aku da blur n xtaw nk wat apa.. n rasa malu jugak.. so mula laaa aku wat aksi gosok2 hidung la.. n mcm2 lg yg korg tgk spt dlm TV tuh.. n satu ketika aku terdiam seribu bahasa.. then I get my confidence to face this.. so sbb tuh aku make a move n cam ala2 goyang2 badan ikut rentak lagu.. Tetibe plak si kentang dodol kasik mike kt aku suro nyanyi.. sib beik laaa sore xtruk sgt..wpong aku tahu..xbest puwn sore aku tuh... N kisah neh xabes cmtuh ajek.. tetibe laks dtg lg 2 org dak nakal si capang ngn si kenteng.. tiga2 nk men tarik pulak!! sudah.. si capang jd referee n si dodol kentang n kenteng berebut kn aku laaa konon.. So abes part tuh..lepas si capang n kenteng ke blakang stage.. aku pon tinggalkan stage .. Mse turun tuh, berdoa aku moga2 xsalah langkah n xterpeleot kt stage tuh..

So apa yg aku nk share kt sini.. the positive side behind all of this.. aku nmpak how si kentang dodol neh appreciate dgn org2 yg selalu berada di sekeliling dia.. dia tahu siapa yg support dia, wpon mungkin xkenal or xingat nama mahupun xpernah jmpa.. dia tahu.. ramai yg sentiasa menyokong dia.. for me , ade rasa st bangga n terharu dgn apa yg telah dia buat that day.. I can feel that how he appreciate me.. with his own ways.. mmg selama neh puwn.. aku rasa cara dia layan aku agak lain dr yg lain.. jgn pk bukan2 hokey!! Sape yg baca neh rasa nk muntah darah ke apa lantaq le kome.. korg leh tgk sndiri larh kn..wakakkakakka... neh kak selly laa.. Sbb tuh aku rasa, aku ade satu tanggungjawab utk trus sapot dia no matter wht.. Hrp2 laaa dia xbaca entry neh.. kalo x aku lak yg malu kang!! ngeh ngeh ngeh...

So pd hari aku kua TV ittew.. yakni hari dorg tayang Kemuncak Hey Hazama.. sms x putus2 msk.. call laa.. kt FB n twitter.. hahahhaahhaha.. klaka puwn adew.. besoknya ade org call kt opis.. my ex opismate.. ckp 'wah kak selly da glemer laa' .. tp yg aku suka dia komen.. dia suka tgk aku ngn si dodol kentang lam tuh.. Dia suka ngn cara si dodol kentang appreciate org cmtuh.. yeah.. I can't deny, dia tahu cmne nk amek ht org.. tu lah kelebihan dia.. ramai yg xkenal dia pd mulanya xjmpa dia ckp dia sombong..tp bila da jmpa.. kan da suka kan.. sape ade experience cmtuh..ce angkat idong...

Actually cite kua TV neh sebenonya da lama aku ad pengalaman msk TV neh.. mase aku kecik2 dulu, kt TV selalu kua cite sal musim tengkujuh kt kg aku.. so bila dorg wat liputan , aku pon mula laaa menempel kt lam TV tuh..kua noksss... hahahahhahaha... n for me, byk kali gak sbb si dodol kentang neh aku kua TV.. dlm Jangan Tidur Lagi, mse Konsert Istimewa bersama Akim, Lebaran Diva dgn Tokti.. dlm drama Kau dan Aku.. n yg paling jelash dan nyata muka aku klua..lam Hey Hazama tuh leww... Dan jugak lam live streaming ketika Konsert Jom Heboh.. gegeh uolsss... So, it was a memorable experience in my life.. So bila menda2 cmneh berlaku dlm hidup kta.. xkn kta xnk appreciate kn...


~neh lebey kurg mse mula2 jebakkn diri msk TV sbb si dodol kentang neh~



~lam Kemuncak Hey Hazama versi lam TV~



~neh pllak versi yg d rekod si aryn~




Sekian coretan utk update blog shayew kali neh.. spt biasa..kalo xsuka xyah laa baca.. kalo best, jgn laaa lupa singgah2 k... xde org nk komen xpe.. xkisah puwn...sbb neh luahan ht saye shj kt blog neh.. k see yaa utk update d lain kali... daaaaa

No comments:

Post a Comment